nieuws
Alles over Belfeld
Dieven proberen in te breken in friture en auto's
dinsdag 15 februari 2011 07:41
Bij twee auto's in Belfeld en een friture is afgelopen weekend geprobeerd in te breken. In de nacht van vrijdag op zaterdag probeerden dieven hun buit te halen bij Friture de Leygraaf aan de Prins Hendrikstraat. Diezelfde nacht was er ook een inbraakpoging bij een auto op de Kleistraat. Bij het voertuig werd geprobeerd het slot te forceren maar tevergeefs. Een zelfde poging mislukte ook bij een auto op de Houtsraat in die zelfde nacht. Het is volgens de politie nog onduidelijk of er een verband is tussen de verschillend  inbraakpogingen. De politie gaat vooralsnog ook niet uit van een relatie tussen de mislukte inbraken en de autobrand.
Reacties (25)Add Comment
...
geschreven door Leon vd B, 18 februari 2011
Ik begin steeds meer de balen te krijgen van Belfeld.nu ! Niet omdat de site geen goed idee is of niet goed opgezet. Maar iedereen kan mensen beschadigen of treiteren. Als de webmeester gemene teksten uberhaupt al weghaalt, dan is het kwaad al geschied. Verschrikkelijk.

Ik begrijp niet dat er nog steeds geen systeem van registratie is. En dan niet aanmelden via internet, maar per post op je eigen adres een code ontvangen waarmee je je account kunt activeren. Pas dat wordt je een inwoner van het dorp en doe je mee! Maak hier eens werk van a.u.b. redactie! Waarom heeft u dan een poll hierover gehouden en bekijk die poll nog eens goed, bedankt.
...
geschreven door belvends maedje, 18 februari 2011
@ Hans Anders, bedankt voor de vertaling ;)

@ belvendse jong, bedankt voor je reactie ;)

@ iedereen, fijn weekend :)
...
geschreven door Jaja, 17 februari 2011
Misschien moet de politie vaker s'nachts een rondje door Belfeld rijden, en dan niet 1 x maar regelmatig,

Jammer dat het buurtpreventie team niets geworden is, al was het niet gek geweest als er gewoon een dorpspreventie team zou zijn.

Er loopt de laatste tijd vanalles rond buiten ( ga niet gelijk roepen dat komt door CB of door polen of wat dan ook ) er loopt gewoon vanalles rond, dus het zou misschien gewoon beter zijn dat er preventief door politie door het dorp gereden word zodat heel belfeld weer gerust kan slapen s'nachts en niet bang hoeft te zijn dat er wat gejat word of in de fik word gestoken
...
geschreven door Dominique, 17 februari 2011
@ Belfeldse jong

Nee hoor helemaal niet.
Waarom zou ik dat moeten doen, maar zal me in de toekomst onthouden van commentaar en reacties want het maakt toch niet uit wat ik zeg of doe, noem me maar aandachtsgeil maakt me niet uit ... in tegenstelling tot diverse mensen die hier reageren heb ik de afgelopen tijd veel geprobeerd en is er niks uitgekomen om samen met anderen belfeld een beetje veiliger te maken, al was het maar voor het gevoel. Dat ik dan aandacxhtsgeil ben volgens sommigen prima maar ik weet ook dat er te weinig menden kennelijk kijn mening deelden en zich niet hebben aangemeld voor bijvoorbeeld het buurt preventieteam.
Misschien wel juist omdat je je bij mij moest aanmelden zou zomaar kunnen. Ik probeer in tegen stelling tot wat men hier zegt weldegelijk iedereen te helpen en als ik fout zit zal ik mijn excuus aanbieden, alleen als er een aanval wordt gestart tegen mij ga ik in de verdediging zoals ieder ander mens ook maar goed.
Laten we over mij geen verdere discussies voeren.
Ik weet wat ik de afgelopen tijd heb gedaan, hb toch niks beters te doen en ik vind het erg jammer dat jullie zo reageren maar goed van mij geen reacties meer.
Doe lekker je ding en laat mij erbuiten.
...
geschreven door Belvendse jong, 17 februari 2011
@Dominique

Wat blijf je toch een raar figuur met je ondoordachte reacties.....ow oeps, wat dom van me, nu krijg ik ook vast en zeker de stempel "aandachtsgeil" want ik heb een reactie geplaatst.
...
geschreven door xo, 17 februari 2011
Lekker makkelijk maar ze heeft gelijk en niet alleen hierin. laat je niet gek maken er zijn altijd die beter menen te weten en zover mij bekend heb je toch wel een en ander geprobeerd de laatste maanden om juist deze dingen tegente gaan maar is het je niet gelukt mensen te krijgen die meehielpen.

groeten uit tegelen
...
geschreven door Dominique, 17 februari 2011
@belvelds meadje.

Vind ik dan erg knap dat je me kent maar kennelijk niet goed genoeg. Dan zou je weten dat je met je "probleem" naar me toe kon komen mja over aandachtsgeil gesproken.
...
geschreven door Hans Anders, 17 februari 2011
nickname = schuilnaam, alias
Het is even dat jullie het weten
...
geschreven door Belvends maedje, 17 februari 2011
@Dominique

Helaas ken ik de aard van het beestje wel, daarom is het ook fijn dat je hier een nickname kan gebruiken. Ik weet hoe je kan zijn als iemand je tegenspreekt... De zorgzame Dominique die iedereen wil helpen en op alles en iedereen reageert (omdat ze niets anders te doen heeft), maar in werkelijkheid gewoon aandachtsgeil is.
Maar ja, dit hoort niet op deze site. Wilde alleen even laten weten dat ik je WEL ken!!
Fijne dag verder!
...
geschreven door Pfffww, 17 februari 2011
@Dominique

"... buiten dat doen jullie ook niks dat er een verandering zou kunnen komen in de situatie. Maar wel met het vingertje wijzen.... over belachelijk gesproken....."

En wéér begin je met je eigen vermoedens! Want jij
weet helemaal niet of ik wel of niet iets doe om verandering in een situatie te brengen. Je weet tenslotte niet eens wie ik ben, dus kun je daar onmogelijk over oordelen.
Enne, waren het niet jouw woorden die juist zeiden: "...mensen meer naar feiten moeten kijken ipv een mening te hebben gebaseerd op vermoedens en vooroordelen."

Ai, dat was je alweer vergeten zeker toen je die reactie schreef!
Overigens wees ik niet met een vingertje maar maakte ik jou alleen even attent op een FEIT en dat is heel wat beter dan een vermoeden!
...
geschreven door ikke, 16 februari 2011
Je hebt gelijk, ... een schuldige aanwijzen kunnen ze hier erg goed. Je had mischien anders moeten reageren op de jeugdcarnaval maar het is goed dat je het op de site hebt gerectiviseerd.

Dan nu over de inbraakpogingen waar het artikel over gaat.
Het lijkt wel alsof blefeld ineens is vrijgegeven voor allerlei vreemde gebeurtenissen, inbraken vernieling en brand, niet ineens maar steeds meer. wat is dat toch het kan toch niet waar zijn
Waar eindigd dit en wie doet dit toch
...
geschreven door Dominique, 16 februari 2011
Dat waren 1 geen vermoedens maar feiten die na een langdurend gesprek met organisatie van beide zijden besproken zijn en waar aan beide zijden toegegeven moest worden dat er fouten gemaakt waren bij zowel de uitleg en de invulling die avond. Maar inderdaad ook van mijn kant, hiervoor heb ik mij verontschuldigd en verder heb ik enkel gereageerd op een bericht dat is verwijderd. Maar goed jullie kennen het aard van het beestje niet en zullen daar ook niet achter komen, echter moet ik ook zeggen dat geen van jullie het lef heeft om met eigen naam te reageren wat ik wel doe ... buiten dat doen jullie ook niks dat er een verandering zou kunnen komen in de situatie. Maar wel met het vingertje wijzen.... over belachelijk gesproken.....
Maar jullie doen je best maar veel zeuren en niks doen ... lekker makkelijk
...
geschreven door ondernemende realist, 16 februari 2011
Het zou misschien eens helpen om 's nachts in je auto te blijven zitten op de achterbank met de deuren open. Als dan zo'n oostblokker, want die lopen vaak 's nachts rond de laatste tijd in Belfeld (Polen, Roemeniers, Bulgaren etc) probeert om je auto te rippen kun je hem meteen even voor z'n harsens slaan. Helaas mag je in dit land niet het hef in eigen handen nemen, maar geloof me mensen in zulke situaties zou dat vaker moeten gebeuren. Dan durven ze namelijk ook minder snel terug te komen. Er zijn genoeg mensen die 's nachts in hun bed blijven liggen als ze beneden of voor hun huis iets verdachts horen, in zo'n geval zelf actie ondernemen helpt al veel! Spreek uit eigen ervaring, heb meerdere inbraakpogingen in Belfeld meegemaakt in mijn huidige huis maar ook bij mijn vorige huis op de Soersbeekweg.Een waakhond en flink wat jaren vechtsport schrikt ze wel af laat dat duidelijk zijn. Want om maar af te sluiten: geen enkele inbraak is geslaagd bij mij in 30 jaar!
...
geschreven door belvends maedje, 16 februari 2011
@ Pfffww

Jij zegt het... ik was al precies hetzelfde aan het denken wat je voorgangster betreft.
Maar ja, als het haar niet uit komt, dan leren we de ware aard van het beesje kennen, haha. Erg doorzichtig hoor!!!
Ik ben het er wel mee eens dat we niet meteen naar CB moeten wijzen, want dat vind ik wel erg kort door de bocht.
Maar ook dat zijn we wel gewend op deze site...helaas
...
geschreven door Pfffww, 16 februari 2011
@Dominique

"vooroordelen zijn zo gemaakt maar niet zomaar uit de wereld geholpen. Je kunt een heleboel kapot maken met een vermoeden en mensen heel veel pijn doen met een vermoeden en je kunt het nooit weer goedmaken."

"Een goede vriend heeft me ooit eens gezegd dat mensen meer naar feiten moeten kijken ipv een mening te hebben gebaseerd op vermoedens en vooroordelen."

Leuke preek steek je daar weer af....alleen jammer dat je dat even vergeten was toen je laatst met je eigen belachelijke vermoedens begon te zeveren over bijvoorbeeld de jeugdcarnaval.
...
geschreven door An O. Niem, 16 februari 2011
Doen ze bij CB niet aan leeftijdscontrole? Ik wist niet dat pubers en hangouderen ook al bij de cliëntele hoorden :)
...
geschreven door Jonkheer thoe Galgenvenn ende Sluytspier ende Ravensheide thoe Patersbosje, 16 februari 2011
Waarom wordt CB er weer bijgehaald. Dit slaat nergens op, echt. Heus waar.
Het kan net zo goed een puber van 12 zijn geweest als een verwarde oude man van 89
...
geschreven door Dominique, 16 februari 2011
@ Anke

Daar gaan we weer, dat staat niet vast en deze discussie is al veel te veel gevoerd. Infoavond geweest, buurt preventieteam geprobeerd.... discussie gesloten vind ik.

Als we nou eens begonnen met voorkomen dan hoeven we ook niet met het vingertje te wijzen. Zoals ik gisteren al eens heb opgemerkt bij een ander artikel, stop met vermoeden dat en doe iets... vooroordelen zijn zo gemaakt maar niet zomaar uit de wereld geholpen. Je kunt een heleboel kapot maken met een vermoeden en mensen heel veel pijn doen met een vermoeden en je kunt het nooit weer goedmaken.

Een goede vriend heeft me ooit eens gezegd dat mensen meer naar feiten moeten kijken ipv een mening te hebben gebaseerd op vermoedens en vooroordelen. En in plaats van klagen moest men maar een kijken hoe je het kon oplossen of voorkomen. Helaas is deze vriend er niet meer maar hij had gelijk ....
...
geschreven door Anke, 16 februari 2011
En weer in de nacht van vrijdag op zaterdag.
Verband met die comeback club??
Ik pronk altijd over Belfeld, dat er zo weinig criminaliteit is. Ik begin me nogal onveilig te voelen hier!
...
geschreven door linda, 15 februari 2011
kunnen ze niet met hun p*ten van andermans spullen afblijven?
...
geschreven door peggy, 15 februari 2011
wat is er toch allemaal aan de hand in ons eerst zo rustige Belvend???? komt inderdaad heel dichbij nu
...
geschreven door Dominique, 15 februari 2011
Heb ik toch echt een andere ervaring mee gehad in de korte tijd van de BP. Het duurde soms iets langer voor er iemand kwam maar dan heb je zoiets als prioriteit.
...
geschreven door x, 15 februari 2011
Hulde voor je inzet Dominique, serieus. Maar ik twijfel of we dmv een buurtpreventieteam dit soort zaken tegen kunnen gaan. Ik ben zelf heel erg allert maar als je iets verdachts meld bij de politie wordt je echt niet serieus genomen.......helaas!!
...
geschreven door Dominique, 15 februari 2011
(Deze reactie is verwijderd omdat deze in strijd was met onze huisregels)
...
geschreven door x, 15 februari 2011
Jeetje, het komt nu allemaal wel erg dichtbij! Het is wel raak in Belfeld en Tegelen!

Schrijf reactie
U moet ingelogd zijn om commentaar te geven. Eerst registreren als u nog geen account hebt.

busy
 
Belfeld.nu wordt mede mogelijk gemaakt door: Dorpsraad Belfeld en Gemeente Venlo